,

The Sinner: Αμαρτωλά βήματα από την απάθεια ως την (αυτο)καταστροφή

Ετοιμαστείτε για έναν πολύ weird Matt Bomer

The Sinner Season 3: Ο Matt Bomer σε αναζήτηση ποιότητας

Μέσα σ’ ένα τοπίο γεμάτο από τη μυθοπλασία των μεγάλων συναισθημάτων -ερωτικών, σεξουαλικών, υπαρξιακών, περιπετειωδών- υπάρχει και μία σειρά που πραγματεύεται το απόλυτο κενό. Πώς είναι να μη νιώθεις τίποτα και τι ακριβώς κάνεις όταν εκλείπουν τα ερεθίσματα που κρατάνε ζωντανό το ενδιαφέρον σου για τη ζωή; Το The Sinner, τον τρίτο κύκλο του οποίου ξεκίνησα στην COSMOTE TV αυτές τις μέρες, είναι μία σειρά με κάπως λοξή ματιά στο genre του ψυχολογικού θρίλερ (δεν ξέρω καν αν εντάσσεται σ’ αυτό τυπικά) και θυμίζει ταινίες που βλέπεις τυχαία Παρασκευή βράδυ μόνος σου και σε στοιχειώνουν για μερικές βδομάδες, χωρίς να καταλαβαίνεις γιατί.

Ο Jamie Burns (Matt Bomer) είναι ένας καθηγητής λυκείου που ζει στα προάστια με την ετοιμόγεννη γυναίκα του. Στη φαινομενικά ανιαρή και φιλήσυχη ζωή του εμφανίζεται ξαφνικά ένας παλιός συμφοιτητής του, ο Nick (Chris Messina), που αυτοπροσκαλείται για δείπνο στο σπίτι του. Εκεί, του δίνεται η ευκαιρία να ξετυλίξει τον creepy κι άβολο εαυτό του μπροστά στον Jamie, ο οποίος δείχνει να μην τον θέλει καθόλου, και στη γυναίκα του, η οποία εύκολα καταλαβαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά. Λίγες ώρες μετά, κι ενώ ο Nick με τον Jamie έχουν βγει για ποτάρες με το αυτοκίνητο, ο Nick ξεψυχάει στον δρόμο, με τον Jamie να τον κοιτάει άπραγος μέχρι να πεθάνει. Κανείς δεν καταλαβαίνει τι ακριβώς συμβαίνει, πάντως γίνεται σαφές πως η σχέση των δύο δεν είναι μια τυπική σχέση σύγκρουσης, αλλά κάτι απείρως πιο σκοτεινό και δυσνόητο. Στην ιστορία προστίθεται ένας αστυνομικός (Bill Pullman) ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι το τροχαίο δυστύχημα είναι πιο ύποπτο απ’ ό,τι δείχνει, και μία καλλιτέχνης που μένει στην περιοχή (Jessica Hecht), έξω από το σπίτι της οποίας συνέβη το μυστηριώδες περιστατικό.

Το The Sinner εστιάζει στην αντιφατική κι ακατανόητη ψυχολογία του Jamie, ενός ανθρώπου που δείχνει να έχει όλα όσα χρειάζεται στη ζωή, αλλά αδυνατεί να εισπράξει, όχι ακριβώς ικανοποίηση, αλλά τη ζωτική εκείνη ουσία που εξιτάρει το μυαλό και κρατάει τις αισθήσεις ξύπνιες. Σαν σε λανθάνουσα ύπνωση και με κάτι αόριστα υπαινικτικό, στην αρχή ο Jamie μοιάζει να έχει “θέμα” σεξουαλικού τύπου και ίσως λίγο να συμβάλλει η μοντελίστικη εμφάνιση του Matt Bomer σ’ αυτό το υποθετικό κλίμα. Μοιραία εικάζεις ότι πέρα από την αποστειρωμένη ζωή του με τη γυναίκα και τη δουλειά του, οργανώνει μυστικά όργια ή τη βρίσκει με κάτι πολύ ακατάλληλο. Κάτι “τρέχει” παράλληλα προς την επίσημη πραγματικότητά του, ένα είδος δεύτερου εαυτού.

Η αλήθεια όμως είναι πολύ πιο απρόβλεπτα αφοπλιστική. Ο Jamie αποδεικνύεται κούφιος, ένας άνθρωπος που έχει χάσει την ικανότητα να αισθάνεται. Ο δεύτερος εαυτός του είναι ένα είδωλο που ψάχνει τρόπους να συγκινηθεί, μία αφορμή ικανή να τον βγάλει από την αναισθησία του, και μάλλον ο Nick είναι η επικίνδυνη διέξοδός του προς τον κόσμο όπου κάτι τέτοιο είναι δυνατό. Επειδή όμως η χρόνια απάθεια φθείρει την ικανότητα αντίληψης και ιεράρχησης των ερεθισμάτων, ο Jamie μπορεί να βρει πια ενδιαφέρον μόνο στα άκρα. Και, ως γνωστόν, όσο εξοικειώνεται κανείς με τα άκρα, τόσο τα άκρα φαίνονται ολοένα και λιγότερο ακραία.

Σε μία παραγωγή αρκετά υψηλού επιπέδου, με καλούς ηθοποιούς και με σκηνοθεσία που δεν βιάζεται να σε τρομάξει ούτε καίγεται να σε ψαρώσει με τον κλισέ τρόπο, ο σταρ Matt Bomer κάνει μια φιλότιμη προσπάθεια να εξελιχθεί από ηθοποιός του Magic Mike σε ηθοποιό αξιώσεων που μπορεί να προκαλέσει βαθύτερες εντυπώσεις από τις συνηθισμένες, δηλαδή του θαυμασμού για τους κοιλιακούς του. Εν μέρει το πετυχαίνει, γιατί δεν είναι θεμελιωδώς κακός. Χάνει όμως την μπάλα σε ένα κομμάτι που είναι πολύ πιο δύσκολο να ξεφορτωθεί απ’ ό,τι οποιαδήποτε προκατάληψη του κοινού ή της βιομηχανίας εναντίον του: το κομμάτι της ματαιοδοξίας. Κι αν για κάποιους αυτή είναι αμελητέα, δυστυχώς όταν υποδύεσαι ρόλους πρέπει να είσαι σε θέση να παίρνεις εκφράσεις, και το υπερβολικό μπότοξ δεν είναι καλός σύμμαχος προς αυτή την κατεύθυνση. Προσοχή, αυτή δεν είναι σκανδαλοθηρική αιχμή – είναι μια απολύτως πρακτική παρατήρηση. Τα εκφραστικά μέσα των ηθοποιών είναι εργαλεία δουλειάς και δείκτες των επιδόσεών τους, άρα βάσει αυτών κρίνονται.

Το The Sinner έρχεται ως αιρετική σπουδή στην αυτοκαταστροφή, να φωτίσει το φλερτ του ανθρώπου με τη ζοφερή πλευρά του, η οποία πάντα ζητάει κάτι που ο πολιτισμός απαγορεύει. Τώρα, το γιατί αυτή η πλευρά τυχαίνει (;) να συνδέεται συνέχεια με τον θάνατο και τον φόνο, θα το απαντήσει κάποια στιγμή αναλυτικά η φιλοσοφία. Εκτός αν προλάβει το The Sinner στα επόμενα επεισόδια, τι να σας πω.


Ο τρίτος κύκλος του The Sinner προβάλλεται αποκλειστικά στο κανάλι COSMOTE SERIES HD της COSMOTE TV, με καινούργιο επεισόδιο κάθε Παρασκευή, τα μεσάνυχτα. Τα επεισόδια είναι διαθέσιμα και on demand στο COSMOTE TV PLUS, για να μην σας αγχώνει η ώρα. Εξοπλιστείτε με το low carb διαιτολόγιό σας (ας γελάσω) κι ετοιμαστείτε να αφοσιωθείτε στον Matt Bomer και τα μυστήριά του.